Domů / Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro poskytování volnočasových služeb – Auriga Studio.

Obecná ustanovení

    • Působnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv mezi námi jako obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti ze smluv vyplývající. Součástí obchodních podmínek jsou i povinně poskytované informace. Informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatném dokumentu na našem webu. Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 10. 3. 2025.
    • Používané pojmy. V našich obchodních podmínkách používáme následující zkratky:
      • My, čímž se rozumí obchodník, tedy Eva Zienertová, se sídlem Hellichova 666/1, Poděbrady II, 29001 Poděbrady, IČO 22065954, zapsaná v živnostenském rejstříku.
      • Vy, čímž se rozumí zákazník, tedy druhá smluvní strana odlišná od nás, kterým může být jeden z následujících subjektů:
        • spotřebitel, kterým je člověk nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání,
        • podnikatel, kterým je člověk nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
      • Internetový obchod, tedy naše webové rozhraní nacházející se na webové adrese https://aurigastudio.cz, ve kterém si můžete prohlédnout naši nabídku a objednat služby z našeho sortimentu.
      • E-mail, tedy elektronická pošta, kterou je možné nás kontaktovat na e-mailové adrese dostupné na webové adrese našeho internetového obchodu.
      • Telefon, pomocí kterého je možné nás kontaktovat na telefonním čísle dostupném na webové adrese našeho internetového obchodu.
      • Smlouvy, kterými se rozumí smlouvy o poskytování služeb.
      • Studio, kterým se rozumí naše studio, ve kterém provozujeme dílnu, kde dochází k realizaci našich služeb.
      • Produkt, kterým se rozumí výsledek vaší činnosti ve studiu.
    • Vztah obchodních podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí všech smluv. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.
    • Vztah smlouvy a obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti neupravená obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v souladu s právními předpisy Evropské unie, zejména směrnicí 2011/83/EU, o právech spotřebitelů a směrnicí 2000/31/ES, o elektronickém obchodu. V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním předpisem, nejedná-li se o záležitost, kterou lze ujednáním upravit odchylně, má přednost právní předpis.
    • Oddělitelnost ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se některé z ustanovení obchodních podmínek nebo smluvních ujednání stane neplatným, neúčinným nebo se k němu nebude přihlížet, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání.
    • Vztahy s mezinárodním prvkem. Právní poměry mezi námi a vámi se v případě přítomnosti mezinárodního prvku řídí českým právem a k řešení případných sporů jsou příslušné české soudy. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se nepoužije.
    • Způsoby řešení stížností. Případné stížnosti a spory mezi vámi a námi je možné řešit:
      • mimosoudně v řízení vedeném Českou obchodní inspekcí (coi.cz) nebo prostřednictvím platformy pro řešení sporů on-line zřízené Evropskou komisí (ec.europa.eu/consumers/odr),
      • emailem na naší e-mailové adrese,
      • telefonicky na našem telefonním čísle.
    • Dozorové orgány. Nad naší činností provádí kontrolu a dozor státní orgány České republiky, na které je možné se v souladu právními předpisy, které upravují jejich působnost a pravomoci, obracet se svými podněty. Orgány státního dozoru jsou zejména:
      • Česká obchodní inspekce,
      • živnostenské úřady,
      • Úřad pro ochranu osobních údajů.
  •  

Rezervace termínů a uzavírání smluv

    • Objednání služeb prostřednictvím internetu. Objednání služeb prostřednictvím internetového obchodu provedete vybráním nabízené služby, vyplněním požadovaných údajů, zvolením způsobu dodání produktu a odesláním vaší objednávky pomocí tlačítka „Objednat s povinností platby“, čímž dojde k odeslání závazné objednávky z vaší strany. Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně i změnit zadané údaje.
    • Potvrzení přijetí objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme na vaši e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy, jejíž součástí bude:
      • potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu,
      • naše obchodní podmínky, jejichž obsahem jsou i povinně poskytované informace.

V případě neúplnosti nebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás upozorníme na nemožnost uzavření smlouvy.

  • Jazyk a uchovávání smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém jazyce. Uzavřené smlouvy ukládáme a přistupovat ke svým smlouvám můžete prostřednictvím internetového obchodu.

 

Uzavřené smlouvy a jejich obsah

    • Změna a zrušení smlouvy. Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit; činit tak lze pouze na základě vzájemné dohody, případně pokud tak stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.
    • Obsah smlouvy o poskytnutí služby. Na základě uzavřené smlouvy o poskytnutí služby jsme povinni dodat vám ujednaným způsobem poskytnout ujednanou službu a vy jste povinni nám dodání umožnit a zaplatit nám celkovou cenu, která je tvořena cenou objednaných služby a případných dalších poplatků za dodatečné služby. Služby poskytované osobně jsou poskytovány v místech a časech sjednaných při objednávce služby. Vyhrazujeme si právo z důležitých provozních důvodů změnit termín nebo místo čerpání služby, o čemž vám budeme dopředu informovat.
    • Workshopy či jiné služby s osobní účastí. Pokud si u nás objednáte službu spočívající ve vaší osobní účasti na workshopu/kurzu, jste povinni při jejím poskytování dodržovat návštěvní či provozní řády nebo jiná pravidla míst, ve kterých mají být služby poskytovány, zpravidla našeho studia. Na základě uzavření smlouvy pro vás provedeme rezervaci vašeho místa ve studiu, která vás následně bude opravňovat ke vstupu na workshop/kurz.
    • Upozornění na rizika. Jakákoli doporučení nebo postupy, které mohou být součástí poskytovaných služeb, vyžadují osobní zručnost a opatrnost. Jste povinni postupovat obezřetně, řídit se našimi pokyny a berete na vědomí, že při vytváření produktu ve studiu může vznikat nepořádek a je třeba přizpůsobit tomu svůj oděv.
    • Poskytování služby, která má být poskytována v určitém termínu, probíhá již od okamžiku uzavřením smlouvy, případně od okamžiku rezervace termínu, pokud je termín rezervován později, s čímž vyjadřujete svůj souhlas. Změna rezervovaného termínu je možná pouze s naším předchozím souhlasem a od smlouvy o poskytnutí služeb v určitém termínu není možné dle občanského zákoníku odstoupit.
    • Slevy a reklamní akce. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není stanoveno jinak, nelze jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody kombinovat.
    • Dárky a bonusy. Pokud vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, dochází k tomu na základě darovací smlouvy, proto za jejich vady neodpovídáme. Existence darovací smlouvy je závislá na existenci smlouvy hlavní a darovací smlouva je uzavírána s rozvazovací podmínkou zrušení darovací smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.
    • Slevové kupony a dárkové poukazy. Slevové kupony a dárkové poukazy je možné uplatnit za ujednaných podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu. Pokud není ujednáno jinak, lze je uplatnit pouze u nás a doba platnosti je omezena u slevových kuponů do odvolání nebo ukončení slevové akce, u dárkových poukazů na dobu jednoho roku od jejich vystavení.

 

Platební podmínky

    • Způsoby platby. Celkovou cenu je možné uhradit předem bezhotovostně platební kartou. Pokud v dané chvíli budeme podporovat i jiné způsoby platby, dáme vám na výběr z těchto možností v rámci procesu objednávky.
    • Doba pro zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit před poskytnutím služeb, a to bezprostředně po rezervaci, avšak nejpozději do 2 pracovních dnů od uzavření smlouvy. Pokud je celková cena hrazena prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena uhrazena připsáním peněžité částky na náš účet u poskytovatele platebních služeb.
    • Elektronické zasílání daňových dokladů. Souhlasíte s tím, že fakturu (daňový doklad) vystavíme a zašleme vám v elektronické podobě na váš e-mail zadaný při objednávce.
  •  

Dodací podmínky pro vytvořené produkty

    • Nabytí vlastnického práva. Vlastníkem materiálů, které vám poskytneme k vytvoření produktu, se stanete jejich převzetím ve studiu.
    • Způsoby dodání. Z technologických důvodů je nutné, aby vytvořený produkt nějakou dobu po jeho vytvoření zůstal v našem studiu. Způsoby následného dodání produktu, které můžete využít, jsou:
      • osobní převzetí v našem studiu;
      • odeslání prostřednictvím služby Zásilkovna, a to na území České republiky.
    • Cena dodání produktu. V celkové ceně služeb je zahrnut i jeden pokus o doručení produktu. Pokud si jej nepřevezmete a budeme vám jej doručovat znovu, jsme oprávněni požadovat úhradu nákladů na opětovné dodání.
    • Převzetí produktu. Produkt jste povinni převzít v ujednané době a na ujednaném místě v závislosti na způsobu dodání. Pokud má být dodán pomocí přepravce, jste povinni jej převzít při dodání do místa určení. Pokud jej nepřevezmete, vznikne nám právo na zaplacení nákladů spojených s dodáním produktu, pokud nebyly uhrazeny před dodáním produktu, a právo na zaplacení odměny za uskladnění za dobu uskladnění produktu, která končí v okamžiku, kdy jej převezmete či z nějakého důvodu dojde ke zrušení smlouvy. Odměna za uskladnění činí 10 Kč za den, její celková výše však nesmí převyšovat cenu uskladněného produktu. Pokud vám produkt budeme poté, co jej nepřevezmete, dodávat opakovaně, máme právo na úhradu nákladů spojených s opakovaným dodáváním.
    • Kontrola totožnosti při převzetí. Jsme oprávněni podmínit předání produktu kontrolou identity přebírající osoby na základě dokladu totožnosti.
    • Poškození produktu při přepravě spotřebiteli. Pokud jste spotřebitelem, přechází na vás nebezpečí škody na produktu převzetím produktu. V případě, že vám produkt bude dodán poškozený, jste povinni nás o škodě neprodleně informovat a to nejlépe:
      • emailem na naší e-mailové adrese,
      • telefonicky na našem telefonním čísle.

V případě, že poškození zásilky zjistíte již při přebírání produktu, jste povinni o poškození informovat nejen nás, ale i přepravce při přebírání produktu. O rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím můžete požádat přepravce a v případě, že zjistíte, že produkt byl poškozen, nejste povinni jej od přepravce převzít.

  • Poškození produktu při přepravě podnikateli. Pokud nejste spotřebitelem a produkt má být dodán pomocí přepravce, přechází na vás nebezpečí škody na produktu předáním produktu přepravci. Pokud dojde ke škodě na produktu po přechodu nebezpečí škody, neodpovídáme za ni a škoda na produktu nemá vliv na vaši povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost produkt převzít. V případě, že vám produkt bude dodán poškozený, jste povinni neprodleně reklamovat poškození produktu u přepravce.
  • Balení produktu. Pokud nebude ujednáno jinak, bude produkt zabalen způsobem vhodným pro jeho uchování a ochranu.

Odstoupení od smlouvy

    • Závaznost rezervací. S ohledem na povahu smlouvy, která se týká využití volného času, kdy mají být služby poskytnuty v konkrétním termínu, nelze využít práva odstoupit od smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku.
    • Když se nemůžete dostavit. Pokud z nějakého důvodu nemůžete dostavit se ve sjednaný termín, můžeme se s vámi individuálně domluvit na dalším postupu, například využití jiného termínu. Na přesuny termínů nicméně nevzniká právní nárok.
  •  

Reklamace vad materiálů a služeb

Vady hmotného zboží

    • Pro účely tohoto článku obchodních podmínek se za zboží považují materiály, které vám v našem studiu poskytneme k výrobě produktu.
    • Reklamační doba. Reklamovat u nás můžete vadu, která se na zboží projeví v době 2 let od převzetí zboží.
    • Naše odpovědnost za vady zboží. Odpovídáme vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že věc:
      • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem,
      • je vhodné k účelu, pro který ji požadujete, pokud jsme s ním souhlasili,
      • je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
    • Dále vám odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností splňuje zboží následující požadavky; to neplatí, pokud jsme vás před uzavřením smlouvy upozornili, že některé vlastnosti zboží se liší a vy jste s tím souhlasili:
      • vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
      • množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; veřejným prohlášením nejsme vázáni, pokud jsme si jej nebyli vědomi nebo bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
      • je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat, a
      • odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením smlouvy.
    • Omezení odpovědnosti. Neodpovídáme vám
      • za jakékoli vady produktu, pokud nejsou způsobeny vadou dodaných materiálů,
      • za opotřebení zboží odpovídající míře jeho předchozího používání,
      • u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí,
      • u zuživatelného zboží s vyznačenou dobou nejkratší trvanlivosti a u zboží podléhajícího rychlé zkáze s vyznačenou dobou použitelnosti za nepoužitelnost zboží po uplynutí vyznačené doby,
      • pokud jste vadu sami způsobili.
    • Doba pro uplatnění práva. Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit, a to v reklamační době.
    • Právo na odstranění vady. Má-li zboží vadu, máte právo na bezplatné odstranění vady, a to podle vaší volby buď dodáním nového zboží bez vady nebo opravou zboží. Právo zvolit si způsob odstranění vady nemáte, pokud by byl vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný.
    • Právo na přiměřenou slevu a odstoupení od smlouvy. Pokud vadu odmítneme odstranit nebo ji neodstraníme, nebo se vada projeví opakovaně, nebo je vada podstatným porušením smlouvy, nebo je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás, můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy. Právo na odstoupení od smlouvy nemáte, pokud je vada nevýznamná.
    • Potvrzení o reklamaci. Při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
    • Nadstandardní záruka za jakost. Nad rámec vašich zákonných práv vám může být poskytnuta nadstandardní záruka za jakost zboží. Ta vzniká prohlášením poskytovatele záruky, které může být učiněno i reklamou, že vás uspokojí nad rámec vašich zákonných práv z vadného plnění, nebude-li mít zboží vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Práva vyplývající z nadstandardní záruky za jakost a podmínky jejího uplatnění se řídí prohlášením poskytovatele záruky. Pokud se poskytovatel záruky zaručí, že si zboží po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, nebo je na obalu zboží uvedena záruční doba nebo doba použitelnosti zboží, pak máte vůči poskytovateli záruky právo alespoň na dodání nového zboží bez vad nebo jeho opravu.

    Vady služeb

    • Naše odpovědnost za vady služeb. Odpovídáme za to, že vám služby poskytneme bez vad. Zejména odpovídáme za to, že služba
      • odpovídá popisu, který jsme si ujednali a má vlastnosti, které jste mohli s ohledem na povahu služby a na základě prováděné reklamy očekávat,
      • se hodí k účelu, který pro tuto službu uvádíme nebo ke kterému je služba tohoto druhu obvykle poskytována,
      • vyhovuje požadavkům právních předpisů.
    • Doba pro uplatnění práva. S výsledkem poskytnutí služeb jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit, nejpozději však do 6 měsíců od dodání. V opačném případě vaše právo z odpovědnosti za vady zaniká a nebude vám přiznáno, to však neplatí, pokud půjde o vadu, která je důsledkem skutečnosti, o které jsme v době dodání museli vědět. Doba pro uplatnění práva se prodlužuje o dobu trvání případných předchozích uznaných reklamací. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.
    • Vaše práva z vadného plnění. V případě vady máte právo:
      • bude-li vada neodstranitelná a nebude-li možné kvůli ní službu řádně užívat, od smlouvy odstoupit (například pokud se workshop/kurz nebude z důvodů na naší straně realizovat, vrátíme vám peníze), nebo
      • bude-li vada odstranitelná, na odstranění vady nebo doplnění toho, co chybí,
      • na přiměřenou slevu z ceny.

    Proces reklamace

    • Způsob reklamace. V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit:
      • zasláním e-mailu na naši e-mailovou adresu,
      • telefonicky na našem telefonním čísle,
      • v případě reklamace hmotného zboží odesláním zboží na adresu našeho sídla,
      • v případě reklamace hmotného zboží a pokud je v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena jiná osoba určená k uplatnění odpovědnosti za vady, u této osoby.
    • Náležitosti reklamace. Při reklamaci je třeba:
      • doložit, že zboží či služby byly zakoupeny u nás,
      • sdělit, jakou vadu reklamujete a jakým způsobem žádáte, aby byla reklamace vyřízena. Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez našeho souhlasu měnit.
    • Vyřízení reklamace. Pokud jste spotřebitelem, bude reklamace vyřízena v přiměřené době, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, jinak máte právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny. V ostatních případech bude vaše reklamace vyřízena bez zbytečného odkladu. O vyřízení reklamace budete v této lhůtě vyrozuměni a případné hmotné zboží předané k reklamaci vám bude vráceno stejným způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace předáno. Pokud bude vaše reklamace uznána, doba pro vytknutí vad a doba domněnky existence vady při převzetí zboží se prodlužují o dobu, po kterou nemůžete zboží užívat.
    • Náhrada nákladů reklamace. V případě, že bude vaše reklamace uznána, máte právo na náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady účelně vynaloženy.
    • Potvrzení o reklamaci. Pokud jste spotřebitelem, při uplatnění práva z odpovědnosti za vady vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.